Skuespiller Gjertrud Jynge har i lang tid vært ansatt ved Det Norske Teatret og er kjent som en av våre fremste tolkere av Jon Fosses dramatikk. Hun har mottatt flere priser, og i 2020 fikk hun Hedda-prisen for beste kvinnelige hovedrolle som Ales i Jon Fosse-stykket Triologien. Gjennom årene har Jynge arbeidet mye med tekstene til Nobelprisvinneren – hun har både brølt, sunget og spilt Fosse.

Søndag 3. mars inviterer Teatermuseets venner til foredrag med Jynge i ballsalen i Frogner hovedgård, der hun forteller om sitt arbeid med Fosse. Opplev en av våre ypperste skuespillere tolke en av våre fremste dramatikere. Og hvem vet, kanskje kommer også Ales selv innom en tur?

Tid: Søndag 3. mars kl. 13
Sted: Frogner hovedgård, Frognerveien 67
Billetter: Billetten inkluderer inngang til utstillingene på Teatermuseet og Bymuseet samme dag.

Kjøp billetter

Frognerveien 67, 0266 Oslo
Trikk 12 eller buss 20 til Frogner plass. Alle t-banelinjer til Majorstuen.

Er du teaterinteressert og ønsker å bli med i Teatermuseets venneforening?

Teatermuseets venner arrangerer jevnlig foredrag, kåserier og forestillinger med kjente teaterfolk. De siste årene har de blant annet hatt besøk av Ingar Helge Gimle, Sverre Anker Ousdal, Kjetil Bang-Hansen, Thea Stabell, Kim Haugen, Nils Nordberg og Anitra Terese Eriksen.

Teatermuseets venner ble stiftet i 1972, og har siden den gang vært en viktig del av Teatermuseets virksomhet. Venneforeningen består i dag av rundt 170 medlemmer. Det er gratis å bli medlem.

Bli venn: post@oslomuseum.no

Følg Teatermuseets venner på Facebook

Gammel bygning med stor gressplen foran. Solskinn og fint vær.
Frogner hovedgård

Bymuseet og Teatermuseet ligger vakkert til i Frogner hovedgård i Frognerparken. Gården fremstår i dag som et komplett 1700-tallsanllegg med hovedbygning, driftsbygninger og et lukket gårdsrom.

I hovedbygningen kan du oppleve vakre saler og rom med interiører fra 1750–1900.

Frogner hovedgård